Massohormones i altres substàncies… quin subidón!

Avui parlarem de les hormones. Quin tema, eh?
Jo no sóc metge, ni biòloga ni res per l’estil, però sé de què parlo. Així que en parlaré com a damnificada i com a beneficiària, a la vegada. Parlo de la meva experiència amb les massohormones, i de com, després d’haver-ne patit els efectes, dins de la maternitat en totes les seves etapes, em moro perquè reapareguin. És un dels grans misteris massoquistes de la maternitat. De com les bones et fan oblidar les més refotudes.

Embaràs… no se quines hormones apareixen o desapareixen que et fan tornar tan vulnerable, però imagino que la serotonina hi deu tenir algun paper, no? Si algú pogués aclarir-m’ho li agrairé. Però dels efectes d’aquestes ja us n’he parlat molt i ja m’han fet plorar massa, així que ja va sent hora de deixar-les tranquil.les.

Avui vull parlar de les que em van fer aparcar temporalment les anteriors i les que segurament em van salvar de la temuda depressió post part, per la qual havia comprat tots els números durant l’embaràs. Avui parlaré de la meva addicció a les hormones del part.

Em centraré en les endorfines i l’oxitocina. Quin “subidón”! Les contraccions de la fase activa de dilatació i bla, bla i bla. Sincerament, eren tan seguides que les endorfines que suposadament se segreguen entre contracció i contracció, no tenia temps ni de sentir-les. Però arriba l’expulsiu sense analgèsia. Em fa pensar, inevitablement en els yonquis que veia a la plaça als anys 80 , quan era petita (si, jo ja existia als anys 80 i tenia consciència). Entre espoderament i espoderament arriben els opiacis (que em sembla que no són hormones però ho fotré al sac d’aquesta entrada) que et fan estar com si t’haguéssis fotut una dosi d’heroïna en vena. Ulls en blanc, abandonament a la son, relaxació màxima, manca de control sobre el teu cos que queda com mort, sensació de separació del cos i l’ànima… un viatge! I la sensació de plaer absolut i de “ara no m’emprenyeu” entre un i l’altre. I no sé que és el que et fa empènyer però deu ser alguna cosa semblant a l’adrenalina, perquè de la sensació que us he descrit, a la manca de control del cos, altre cop, però totalment oposada: impossible contenir les ganes d’empènyer. Una mica semblan a la droga caníbal aquesta que van ensenyar a les notícies no fa gaire… Grunys com un animal, empenys, fas tanta força que la meitat del colon et surt per on no hauria… I un altre cop la versió més yonqui d’una mateixa.

I així alternativament fins que ja ha sortit la bèstia parda de dins l’interior al més pur estil al.lien. Llavors si que arriba el subidón màxim, sense temps entre una cosa i l’altra! És autòmàtic! Arriba l’MDMA. Amor per tot arreu, papallones, necessitat d’abraçar i de contacte físic, alegria al quadrat multiplicat per 1000. No és que jo sàpiga quins efectes té aquesta droga, eh? però m’hi recorda bastant (Mode Corona-de-santa ON). La sensació més increïble i positiva de la meva vida! Manca de control altre cop. Però aquesta vegada, manca de control de la felicitat. Simplement: brutal. També és veritat que l’oxitocina aquesta que us presento és la mateixa que et fa passar vergonya quan la teva filla t’abraça i, a l’hora, taques la samarreta de llet sempre en el pitjor lloc i en el pitjor moment. I que conviu amb la prolactina que compensa tant d’amor treient-te temporalment el desig sexual com si de bromur es tractés! Però aquest és un altre tema!

I per això dic que les hormones i altres substàncies em van salvar de la temuda depressió post-part. O potser és que algú em va posar droga a la beguda. Només ho sabré si torno a parir. Les drogues no són bones, però s’assemblen bastant a la natura! M’ajudeu a convèncer al meu marit?

Anuncis

Deixa un comentari

